Turistická trasa: Nový Bor a okolí

Nový Bor – Klíč – Svor – Rousínov – Cvikov – Údolí samoty – Nový Bor

Popis trasy: Výchozím bodem pro vaši cestu je náměstí v Novém Boru, odtud se vypravíte po červeně značené turistické značce k odbočce na Klíč, přejdete silnici a vydáte se nahoru okolo lesní studánky, půjdete lesem až na křižovatku a následně poputujete až na vrchol Klíč. Odtud se vám naskytnou překrásné výhledy a vy se poté vypravíte severním úbočím po červené až dojdete na silnici Svor – Polevsko. Odbočíte napravo a dostanete se do obce Svor, pokračujete po červené turistické značce okolo železniční trati na osadu Rousínov. Tady se dáte napravo a kolem bývalého mlýna se dostanete až na náměstí Cvikova. Sem půjdete už po zelené turistické trase, kterou budete následovat až zpět do Nového Boru. Ze Cvikova půjdete okolo rybníka skalním údolím, dojdete k potoku, kde se nacházejí Panenské skály z pískovce, tvoří je dvě skály – větší Čertova (Škuner) o výšce 30 m a štíhlejší Pirát (Panenská). Má zajímavý tvar a nahoře malé skalní okénko. Odtud pokračujte kolem Havraních skal, jde o sedm skalních věží z pískovce a z vyhlídky se můžete podívat na krásnou krajinu v okolí Sloupu. Poté pokračujte přes stráň zpátky do Nového Boru.

Délka trasy: Celkem ujdete přibližně 20,5 km po středně náročné trati.

Další turistické a cyklistické trasy v okolí Zákup:

no images were found

Líbí se Vám tento web?

Budeme rádi, jestliže na své stránky umístíte některý z připravených odkazů: